İçerik Menü

Teslimat ve İade Koşulları

Teslimat ve Garanti Koşulları
Tüm ürünler aksi belirtilmediği takdirde üretici firmaların garantisi altındadır. Garanti koşullarının geçerli olabilmesi için kargo teslimatı esnasında ürünü mutlaka kontrol ediniz. Herhangi bir hasar gördüğünüzde tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Ürün üzerinde yapılan değişiklikler,ürünün deforme olması ya da ürünün orijinal dizaynının bozulması garanti kapsamı dışındadır.

İPTAL, İADE, DEĞİŞİM VE CAYMA HAKKI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

  1. GENEL BİLGİLENDİRME

 

  • BAŞYAZICI ET VE ET MAMÜLLERİ GIDA PAZ. SAN. TİC. A.Ş (“SATICI”)’ye ait “www.basyazici.com.tr” url’li web sayfası veya mobil uygulamaları üzerinden Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış/Hizmet Sözleşmesi ile SATICI tarafından gerekli yükümlülüklerin yerine getirilmesiyle ve ALICI tarafından onayın verilmesiyle kurulan satış sözleşmesi (“Sözleşme”), ALICI tarafın tüketici sıfatına haiz olması durumunda 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, ve 27.11.2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 29188 Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri ile yürürlükteki sair diğer yasalara tabii olacaktır.
  • SATICI, ALICI sıfatındaki siz değerli müşterilerin, önemli hukuki konularda bilgi sahibi olmanızı sağlayarak, haklarınızı ve elektronik sözleşmelerden doğan yükümlülüklerinizi açık bir şekilde bilgilendirerek kanuni yükümlülüklerini yerine getirmeyi ve müşteri memnuniyetini sağlamayı amaçlamaktadır.

 

  1. GENEL HÜKÜMLER

2.1. SATICI tarafından aksi öngörülmemesi halinde, ALICI, hizmet veya ürünler sağlanmadan önce bedelini tamamen ödemiş olmalıdır. Peşin satışlarda hizmet veya ürünlerin tesliminden önce toplam bedel SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde SATICI, Sözleşme’yi tek taraflı olarak fesih edebilir, hizmet veya ürünleri sağlamaktan imtina edebilir. ALICI tarafından hizmet veya ürünlerin bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, mücbir sebep halleri gerçekleşirse SATICI, hizmet veya ürünlerin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. İade olan hizmet veya ürünler de kuponlar, indirimler veya promosyonlar kullanmışsa bu bedeller iade edilmez ve SATICI’da kalır. SATICI, ALICI’yı bilgilendirecek ve tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade edecektir. SATICI, ALICI’nın sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit kalite ve fiyatta başka bir hizmet sağlayabilir.


2.2. ALICI'nın satış bedelini, kredi kartı, taksit kart vb. ile ödediği hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkanlar, kartı çıkaran kuruluşça sağlanmış olan kredi ve/veya taksitli ödeme imkanları ile sınırlıdır. Bu nedenle, SATICI'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği hizmet veya ürünlerin satışları işbu Sözleşme'nin tarafları yönünden, peşin satış kabul edilir. SATICI'nın taksitle satış sayılan hallerdeki yasal hakları saklıdır. ALICI'nın temerrüdü durumunda yürürlükteki kanunların öngördüğü şekilde aylık oranda temerrüt faizi uygulanabilir.

2.3. ALICI’nın hizmet veya ürünler’e ilişkin ödemeyi bir bankaya ait ATM cihazından ya da şubesinden IBAN numarası belirlenemez şekilde “hesaba yatırma” şeklinde yapması durumunda, hizmet veya ürünlerin bedelinin işbu Sözleşme uyarınca ALICI'ya iade edilmesinin gerektiği hallerde kullanılmak üzere kendisine ait IBAN numarasını doğru ve eksiksiz bir şekilde SATICI'ya bildireceğini ve SATICI tarafından IBAN numarasına iade yapılmasına muvafakat ettiğini kabul ve taahhüt eder.

 

2.4. SATICI, hizmet veya ürünlerin iadesine karar verdiğinde sadece bankaya talimat vermek ile sorumlu olup bunun dışında Banka’ların veya sair kuruluşların ALICI’nın hesabına iadeleri geç yansıtmasından dolayı SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır.

 

  1. CAYMA HAKKI

3.1. SATICI’nın faaliyet konusunda olduğu gibi, ALICI, gıda maddelerinin, içeceklerin veya diğer günlük tüketim maddelerinin satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı kullanamaz. ALICI satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 (ondört) günlük süre Sözleşme’nin kurulduğu tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanmış olan hizmete ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz. Bunun dışında kalanlar için ALICI; mesafeli sözleşmenin mal satışına ilişkin olması durumunda, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin Ürün/Ürünler’i reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir. 

 

3.2. Cayma hakkı sadece tüketici sıfatına haiz olan gerçek kişiler için geçerli olup, şirket adına yapılacak olan ticari ilişkilerde kullanılması mümkün değildir. Bu 14 (ondört) günlük süre, mal satışına ilişkin sözleşmelerde tüketicinin malı teslim aldığı günden, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar. Cayma hakkının kullanılması için ALICI, bu süre içinde ürünleri teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmış olmak, zarar veya yıpranmaya sebebiyet olmamak kaydıyla SATICI'ya aşağıda detayları belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla “Cayma Formu” nu göndererek bildirimde bulunmalıdır. ALICI’nın cayma bildiriminin SATICI'ya ulaşmasından sonra SATICI, bildirimin ulaştığına ilişkin teyit bilgisini ALICI ile paylaşacak ve bildirimin ulaşma tarihini takiben 14 (ondört) gün içinde cayma hakkına konu ürünlerde zarar, yıpranma veyahut kullanılma olmaması durumunda ürünlerin bedelini ödeme şekline uygun bir şekilde ALICI'ya iade edecektir.

 

3.3 Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler ve Hizmetler

29188 sayılı ve 27/11/2014 tarihli Resmî Gazete'de yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. maddesi uyarınca aşağıdaki hallerde ALICI cayma hakkını kullanamaz.

  1. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
  2. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
  3. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  4. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  5. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
  6. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
  7. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  8. Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
  9. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
  10. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.        

Hizmet veya ürünlerin yukarıda yer sayılan kategorilerden birine girmesi halinde cayma hakkı kullanılamayacaktır.

 

  1. BEDELİN İADESİ

Hizmet veya ürünlerin bedeli tahsil edilmiş ise mevzuata uygun cayma halleri ve Sözleşme fesihlerinde, Sözleşme şartlarına uygun koşulların sağlanması koşuluyla ödenen bedel 14 (on dört) gün içinde ALICI'ya iadesine ilişkin işlem yapılır. İade ALICI'nın Hizmet bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır. Hizmet veya ürünlerin bedeli, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesini takiben aynı sürede ilgili bankaya iade edilir. Bedelin bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasından sonra ALICI hesaplarına aktarılması banka işlem süreci ile ilgili olup SATICI olası gecikmelerden dolayı sorumlu değildir. SATICI'nın iade edilecek bedel için, bu Sözleşme ve kanundan doğan mahsup ve indirim hakları saklıdır. Sözleşme'nin SATICI'nın edimini ifa etmemesinden ötürü ALICI tarafından feshedildiği hallere ilişkin ALICI kanuni hakları da saklı ve mevcuttur.

  1. KREDİ KARTINA İADE PROSEDÜRÜ

ALICI'nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan hizmetlerin çeşitli sebeplerle sağlanamaması veya hakem heyeti kararları ile ALICI'ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

ALICI hizmet veya ürünleri kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI'ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya Hizmet veya ürünlerin bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI'nın kredi kartına iadesi durumunda, talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak kredi kartı hamilinin hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI'nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta bir iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

 

  1. DİĞER HÜKÜMLER

6.1. İşbu Sözleşme'de yer almayan hususlar ALICI tarafından web sitesi'nde görülen/onaylanan ön bilgilendirmelerde ve satış aşamaları veya bilgilendirme sayfaları/bölümlerinde yer almaktadırlar. ALICI'ya, bildirdiği elektronik posta adresine, işbu Sözleşme gönderildiği ve/veya elektronik ortamda kalıcı şekilde bilgilendirme yapıldığından söz konusu bilgilendirmelere ve bu işbu Sözleşme’ye elektronik ortamda her zaman ulaşılabilir.

6.2. İşbu Sözleşme ile ilgili doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) delil oluşturur; Tarafların yasal düzenlemelerden bu hususta doğan hakları geçerli ve saklıdır.

6.3. ALICI ve SATICI işbu Sözleşme’nin Taraflar ve Tanımlar bölümünde belirtilen yazışma adreslerinin geçerli tebligat adresi olduğunu ve bu adrese yöneltilecek tüm tebligatların geçerli addolunacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

6.4. SATICI, ALICI tarafından işbu Sözleşme’nin hükümlerine aykırı fiillerin gerçekleştirilmesi halinde her zaman Sözleşme’yi haklı sebeple feshedebilir.

6.5. İşbu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün bir kısmının veya tamamının ilgili mevzuat çerçevesinde veya herhangi bir resmi ya da yargı merci tarafından geçersiz addolunması halinde, bu geçersizlik diğer maddelerin geçerliliğine etki etmeyecektir.

6.6. ALICI, Cayma, iptal veya iade haklarını kullanırken İptal, İade ve Cayma Politikasında belirlenen veya kanunda belirlenen usullere uygun davranmakla yükümlüdür.

 

  1. KREDİ KARTINA İADE PROSEDÜRÜ

ALICI'nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan hizmet veya ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile ALICI'ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

ALICI Hizmet veya ürünlere ilişkin kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI'ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI'nın kredi kartına iadesi durumunda, talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak kredi kartı hamilinin hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI'nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta bir iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

  1. SATICI’YA BAŞVURU USULÜ

İptal, İade, Değişim ve Cayma işlemlerinden birini gerçekleştirmek isteyen ALICI’nın Ön Bilgilendirme Formu, Mesafeli Satış Sözleşmesi ve işbu metindeki tüm şartları kabul etmektedir. Bu Sözleşmeler kapsamında şartları yerine getirerek haklarını kullanmak isteyen ALICI aşağıda yer alan şirket bilgilerimiz ile SATICI sıfatına haiz olan tarafımıza taleplerini ulaştırabilecektir.

Ticaret Unvanı      : BAŞYAZICI ET VE ET MAMÜLLERİ GIDA PAZ. SAN. TİC. A.Ş
Adres                     : ŞAHİNTEPE MAHALLESİ LALEZAR SOKAK NO: 4D/Z01 BAŞAKŞEHİR/İSTANBUL
Mersis No                : 0149006099600015
Kep Adresi            : basyazici@hs03.kep.tr
Mail Adresi            : eticaret@basyazici.com.tr
Web Sayfası           : www.basyazici.com.tr
Telefon                  : [0850 308 01 38]

 

  1. TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME

1 Ocak 2024’den itibaren geçerli olmak üzere için Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda değeri; 104.000,00 Türk Lirası altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe veya İl Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılması zorunludur. 104.000,00 Türk Lirası ve üzerindeki uyuşmazlıkların karara bağlanması amacıyla tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamaz.

Söz konusu uyuşmazlıkların çözümü için 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi kapsamında sırasıyla dava şartı arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine; tüketici mahkemeleri bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.